förlåt att jag bloggar dåligt :(

Vad heter hästen? Gucci<3
Tycker du att den ska heta något annat? kanske något lite längre också :)
Vad kallar du hästen?
Gucci, Gurran, Gurra
Vad kallar andra hästen? Gucci & gurra
Vilken färg har den? fux
Har den några tecken? bläs
Hur hög i mankhöjden? 143,7
Är det ett sto/valack/hingst? Sto
Vad är det för ras? Svensk ridponny, new forest, om hon får ett föl blir det helt renrasigt.
Har du tävlat den i hoppning? Ja
Vilka klasser/hur högt? LD/80 cm (+lite klubbhoppningar, hon var tävlad 2 ggr utesluten innan)
Är den tävlad i dressyr? Ja
Vilka klasser?
LB:2 (+klubbtävlingar lc, lb :1)

Är den tävlad fälttävlan? nej.

Hur högt har du hoppat med den? 110 kanske
Är hästen bra på dressyr? ja ifall man kan rida henne
Hur är den i skritten? bäst
Hur är den i traven? bäst
Hur är den i galoppen? seg & snabb
Kan den skänkelvikningar? jajamensan det har hon fått lära sig 
Kan den öppna/sluta? såklart hon kan om man gör rätt

Är hästen pigg? ibland
Är hästen trög? ibland
Är hästen stark? haha ibland..
Bockar den? haha rätt så mycket när man rider ut & barbacka.
Har du bockat med den?
haha jaaaaaa..när hon är glaaad.. 
Stegrar den? ganska ofta när hon vill visa att hon inte vill. eller när hon är aspiggg
Har du stegrat med den? ja
Sparkar den bakut? när hon är pigg och glad!
Har du sparkat bakut med den? Yes
Skenar den ofta med dig/andra? det är bara jag som rider henne, men jag kan stanna henne, men hon försöker ofta sticka och hon har gjort det förut :p
Har du skenat på den?
några gånger när jag inte hade haft henen så länge
Är den tittig? inte så värst, men hon gillar inte dom där sakerna på hinderstöden
Har du badat tillsammans med den? neee,,
Har ni hoppat tillsammans? Jaa
Har ni galopperat på en äng tillsammans? ofc!! både barbacka och med sadel och jag har både suttit kvar och trillat av!
Hoppar hästen bra?
ja hon får alltid berömm över tekniken när vi tränar!
Gillar den att hoppa? japp
Hur högt brukar du hoppa med den? inte så jättehögt upp till 90 cm kanske
Hur ofta hoppar du den? varannan vecka
Hur är den när den rids ut? vill hem & seg men i galopp galen och bockar och busar massa! fast slänger sig runt när hon vill hem igen haha.
Tycker den att det är kul? i galoppen ja ;)
Blir den piggare eller trögare än på banan när ni rider ut? hmm.. segare i skritt ute annars piggare
Står hästen i box? Ja
Går hästen på lösdrift? nej
Hur mycket och vad äter hästen? 1/2 kg musli, e vitamin, b vitamin, betfor & mineraler + 6 kg hö.
Går den i hagen varje dag? Ja
I en stor eller liten hage? pytteliten ruta, men ska byta.
Hur länge går den ute per dag? ca 8 timmar
Gillar den att vara ute i hagen? mjaaa
Har den vindskydd i hagen? Nej

Hur ofta rids hästen? 4-5 dagar i veckan
Är det en svår eller lätt riden häst? svååår! men just nu är hon välriden så då är det inte jobbigt alls.
Är hästen snäll i stallet? Ja!! fast bits och sparkas
Kan hästen stå lös i stallet? mhh nee
Är hästen lättlastad? neej... fast vi åker inte så ofta. hon vet att hon är starkare än mig så hon kan lixom dra iväg och börja käka gräs haha
Är den snäll att klippa? är aldrig klippt, så vi får e i vinter...
Vad har den för sadel/sadlar? bara en hopp just nu men vi ska köpa 2 nya
Vad har den för benskyd/benlindor just nu
? fula gg skydd uteritt annars event fluff strykkappor typ 
Vad har den för bett just nu? nova & rakt, och rider ibland med tredelat men hon gillar inte de
Vad har den för täcken just nu? tunnt LILA innetäcke från bucas typ tyg+ fleece &  fleece fodrat regn ute
Har du märkt något som tyder på att den gillar dig? haha hon betier mej hårt och visar vad hon vill.. hon är elakare mot mej än andra.. men gnäggar ibland och kliar mej alltid när jag borstar! 
Gillar du hästen? ja.. för det mesta iallafall. inte när hon kliver på mina tår och biter mig i huvudet.
Nämn en sak som är - med hästen: när hon bet mej ashårt i huvudet idag & att hon kliver på mina tår
Nämn en sak som är + med hästen: allt är +! 
Har ni många minnen tillsammans? OOO ja
Nämn det bästa: dagen vi köpte henne och hon la sig ner när jag satte mig i boxen och la huvudet i mitt knä och hennes (förra) ägare var där!
Har du någon gång sagt "jag älskar dig" till hästen: ja det säger jag till henne hela tiden <3

3 vinterbilder, oh oj guccis öga ser jätteknasigt ut :o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0